Aansluiten in 3 stappen
Stap 1. Kies het juiste pakket
Bepaal het aantal locaties en access points waar je publicroam wilt gaan aanbieden en doe vrijblijvend een aanvraag voor deelname. Na ondertekening krijg je toegang tot het deelnemersportaal. Daar start je met de netwerkkoppeling.
Stap 2. Koppel je wifi-netwerk
Koppel je eigen wifi-netwerk aan de RADIUS-server van publicroam. Dit doe je door de SSID ‘publicroam’ toe te voegen in de admin-omgeving van je netwerk en het IP-adres van publicroam op te voeren, samen met de shared secret key die je ontvangt. Daarna test je de verbinding aan de hand van het testprotocol. Ga voor meer info naar technische informatie.
Stap 3. Richt de communicatie in
Zorg dat al je bezoekers weten hoe ze een publicroam-account kunnen aanvragen. Hang op prominente plaatsen in je gebouwen posters op. Zet flyers in vergaderzalen en plekken waar je bezoekers komen. Plak stickers bij de toegangsdeuren, zet het op je website en besteed aandacht aan publicroam in welkomstmails aan je bezoekers. Voor meer info ga naar communicatie.
Doorlooptijd en urenbesteding
De doorlooptijd van een aansluiting is gemiddeld 2 tot 6 weken, vanaf het moment van het ondertekenen van de overeenkomst totdat de communicatie is ingericht en publicroam beschikbaar is voor de bezoekers. De urenbesteding om publicroam te implementeren bedraagt gemiddeld 5 tot 20 uur. Hierbij gaat het om uren die netwerkbeheer maakt om de RADIUS-koppeling te realiseren, de tijd om de eigen medewerkers te informeren en om de communicatie naar bezoekers in te richten.
Ondersteuning
Publicroam biedt ondersteuning bij het aansluiten. Wij controleren of de koppeling werkt tussen jullie wifi-netwerk en de publicroam RADIUS. Ook ondersteunen we bij de communicatie met onze kant-en-klare communicatie kit. Eventuele aanpassingen aan het eigen wifi-netwerk dienen door de eigen organisatie of een externe netwerkbeheerder te worden uitgevoerd.